Spring naar inhoud

Vertrouwenspersonen en klachten

Bij Egala Zorg vinden we het belangrijk dat u goede zorg krijgt en dat u zich veilig bij ons voelt. Mocht u als bewoner of cliënt in een situatie komen waarbij u zich onveilig of onprettig voelt, dan kunt u terecht bij uw EVV’er of de locatiemanager. Komt u er niet uit, dan kunt u een klacht indienen of in gesprek gaan met een van onze vertrouwenspersonen. 

Klachtenregeling

Bewoners en cliënten dienen niet snel een klacht in. Als een bewoner of cliënt de stap zet om een klacht in te dienen, is het daarom belangrijk dat wij daar zorgvuldig mee omgaan. Een klacht kan een signaal zijn. Bovendien kan er van klachten geleerd worden en kunnen ze aanleiding zijn om maatregelen te nemen. Hoe Egala Zorg met klachten omgaat, kunt u nalezen in onze Klachtenregeling.

(Deze klachtenregeling is geschreven voordat Egala Zorg een nieuwe naam kreeg. Daarom wordt er nog gesproken over Raffy | Lâle | De Leystroom)


Externe vertrouwenspersoon

Met betrekking tot de Wet Zorg en Dwang hebben we een externe cliëntvertrouwenspersoon. Deze cliëntvertrouwenspersoon is door het zorgkantoor toegewezen aan onze organisatie.

De externe cliëntvertrouwenspersoon heeft als belangrijkste taak om u en uw vertegenwoordiger te adviseren en bij te staan en kan samen met u de klachtenprocedure van de Wet Zorg en Dwang doorlopen.

Het contact met de cliëntvertrouwenspersoon is vertrouwelijk. De cliëntvertrouwenspersoon deelt geen informatie over het contact zonder uw toestemming. Aan de inzet van de externe cliëntenvertrouwenspersoon zijn geen kosten verbonden.

Onze externe vertrouwenspersoon is Yvette Tevel. Zij is werkzaam binnen de organisatie Landelijk steunpunt Medezeggenschap (LRS), dat is toegewezen door het zorgkantoor aan Stichting Egala Zorg.